אושר בטרומית: היעדרות על חשבון מחלה בשל חיסון ילד לנגיף הקורונה

איתי גדסי No Comments on אושר בטרומית: היעדרות על חשבון מחלה בשל חיסון ילד לנגיף הקורונה

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק למתן דמי מחלה להורה שיעדר מהעבודה בשל ליווי של בנו לחיסון: "הכרה ביום חיסון הילד כיום מחלה של הורה בגין מחלת ילד תתמרץ הורים להקדים ולחסן ילדיהם"

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק למתן דמי מחלה להורה שיעדר מהעבודה בשל ליווי של בנו לחיסון.

על ההצעה התקיימה הצבעה שמית כאשר במהלך שני סבבי הקראת השמות, רבים מחברי האופוזיציה לא נכחו במליאה. לקראת סוף ההצבעה נכנסו רבים מחברי האופוזיציה למליאה וביקשו להצביע נגד. בתום ההצבעה נרשמו 58 תומכים בהצעה אל מול 55 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע לקבוע כי עובד יהיה רשאי לזקוף יום היעדרות על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו בשל חיסון ילדו שלא מלאו לו 12 שנים כנגד נגיף הקורונה אך לא יותר מארבעה ימים בשנה, ובתנאי שבן הזוג של העובד לא נעדר מעבודתו מסיבה זו או שהילד נמצא בהחזקתו הבלעדית. עובד שנעדר מעבודתו בשל חיסון כאמור יהיה זכאי לתשלום דמי מחלה מהיום הראשון להיעדרות, ואף בעד חלק מיום.

בדברי ההסבר נכתב: "חיסון ילדים הינו כלי במאבק לצמצום התחלואה, ואולם על פי נתוני משרד הבריאות היקף החיסונים בקרב קבוצת גילאים זו הינו מוגבל וקטן מהשיעור הרצוי והיעיל למאבק במגיפה. על אף שנמצא כי המחלה עצמה לרוב איננה חמורה אצל ילדים וצעירים, ישנה חשיבות רבה לחיסונם. בראש ובראשונה, בכדי למנוע תחלואת "Long COVID" בקרב ילדים, וכן, ישנה חשיבות לאומית בחיסון ילדים כדי לייצר "חסינות עדר".

חיסון ילדים עד גיל 12 מחויב בליווי הורה או אפוטרופוס, דבר שעלול להקשות על הורים רבים לחסן את ילדיהם, כמו גם הכנתו של קטין לקבל חיסון, והחשש מתופעות הלוואי הנוצרות כתוצאה מקבלת החיסון, מחייבות לאפשר להורה להתלוות לילדו בעת מתן החיסון ולשהות איתו בשעות שלאחריו. הכרה ביום חיסון הילד כיום מחלה של הורה בגין מחלת ילד תתמרץ הורים להקדים ולחסן ילדיהם".



0 תגובות